Onsdag 5 oktober

Hej! Äntligen har vi internet (om än provisoriskt) TOPPEN! Får använda mina kära å ä och ö!
Så, gud, var börjar man ens? Vi kom till London 26, vilket alltså blir förra måndagen (det känns som längre!). Planet var lite sent in vilket aldrig är bra för min resenoja för så fort jag börjar bli lite orolig eller flygnervös så svarar min kropp med att göra mig väldigt sömnig och sure enough: jag somnade på planet och sov hela resan IGEN - jag som lovat Anna att hålla mig vaken, haha. Men allt gick bra iallafall och vi fick våra bagage snabbt så det var bara att försöka reda ut hur vi skulle ta oss till Willeden Green och lägenheten där. Heathrow är stort, väldigt stort och ju närmare vi kom tunnelbanan (vi bestämde oss för att ta tunnelbanan) desto mer ville jag bara hoppa in i en taxi för väskorna vägde elefant men vi tuffade till oss och en lång tunnelbaneresa senare var vi framme!

I torsdags började jag jobbet på Muffinskis och det måste ju ha varit världens bästa dag (för då kom Bear Brylls). Men allt gick väl okej annars, det är bara väldigt väldigt svårt att komma igång med språket spreciellt eftersom jag är så van vid att jobba i café och jag vet vad allt heter på svenska men på engelska är det knepigare! Men jag känner redan nu att det går mycket bättre, idag ska jag tillochmed ha stängningen själv! Det kan bli intressant!

London är så fint! Man blir hela tiden lite överväldigad över allt. Jag ska berätta allt och mer någon annan dag men nu ska jag iväg till jobbet så det får bli lite bilder!



Sista bilden är från Muffinskis och på mina arbetskamrater Marta och Irbe.




Kommentarer
Postat av: Farbror Erik

Jag är rädd att jag kommer bli tjock när vi ska hälsa på, ser ju ut som ni har massa gott.

2011-10-06 @ 08:03:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0