Kväll

Hej igen så snart!

 

Idag har varit en toppendag! Sällan har dricksen kommit i så stora mängder som idag, haha! Det började med en toppengrabb som var så nöjd med allt jag gjorde åt honom att han gav mig det som blev över av hans 10-pundssedel (vilken NÅGON snodde av! Det var inte great). Lite pund och pence här och var i alla fall, tänk att man blir så glad.

 

Sedan hade jag ett awkward moment med bagaren idag. Han är lite speciell, man vet inte riktigt var man har honom och idag stod han och stirrade på mig ett bra tag så jag var tillslut tvungen att (med min mest frågande blick) avbryta honom, då säger han (menat som en flört i guess): ”Your hair is so straight” HAHA! När han såg att jag blev lite full i skratt så säger han typ:  ”Jaa, men det är bra alltså! Har alla i Sverige det?” Höhö, nej? Aja, historierna om bagaren kan fås i mängder men inte just nu!

 

Hahaha! Parantes: Anna ropade precis från vardagsrummet: ÅÅÅHH! Sex inspectors på TV! (Program vi fastnade vid en sen kväll häromdagen). Vi spenderade hela programmet med att ABSOULT inte förstå varför man ställer upp i det, HEMSKT! ”På med värmekamerorna”.

 

Idag var jag hur som helst själv hela eftermiddagen på Muffinskis, superscary och superkul på samma gång. Men jag tror att det var riktigt lärorikt för mig (även om jag ibland improviserade fram skinny-vanilla-ice-cappucinos och bad till gudarna att de inte skulle komma tillbaka och slänga den på mig för att den var så äcklig) och ja, tiden gick jättefort för att det var mycket att göra hela tiden! Ingen Bear Grylls idag men min chef berättade att prinsessan Madeleine (vår svenska alltså) varit där när det begav sig för några år sedan! Hade en jättesöt kort rödhårig (typisk engelsk alltså) kund också som hela tiden blinkade med ena ögat så fort han sa ”okej” vilket han var tvungen att göra för jag gjorde fel HELA TIDEN, haha. Det var något distraherande!

 

Imorgon och på fredag är jag ledig så Anna och jag ska hitta på något! Jag vill supergärna gå till något museum (har blivit tipsad om många bra) så vi får se om det blir något sådant! Något härligt turistigt får det bli i alla fall. Idag köpte vi en DVD vilket naturligtvis innebar Harry Potter-filmkväll. Jag bryggde lite te och så åt vi muffins (som jag by the way får ta hem varje dag, jippie!) och fick gåshud av de bättre scenerna (Hermione raderar föräldrarnas minne, Ron återvänder och hittar svärdet…) PROPER GEEKS!

 

Åh, jag vill att alla ska komma hit så jag får visa er allt! Det är verkligen en fantastisk stad att bo i, så mycket att göra!

 

Nu ska ni få se lite bilder från lägenheten!

 

 

Det var allt för nu!


Kommentarer
Postat av: Syster Emma

Hej!! Superkul att läsa om hur du har det och att se bilder, ser väldigt mycket fram emot att få komma och hälsa på dig i din stad! Skönt me 2 dagar ledigt nu! Hitta på massa skoj! Kram kram

2011-10-06 @ 07:51:08
Postat av: Farbror Chips

ÅÅÅÅÅH vad kul allt låter :D Kan knappt vänta tills jag kommer och hälsar på!

2011-10-06 @ 12:50:48
URL: http://sarasays.blogg.se/
Postat av: mawhlain

Har ni ett helt hus för er själva :O ??

Låter himla skoj med jobbet och allt :D

2011-10-11 @ 22:27:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0