After Eight

HEJ!

Idag har jag jobbat! Blir inte mycket över av dagen när man jobbar sena passet, 12-20. Man vaknar, gör sig iordning, jobbar, åker hem och orkar inte mycket mer än att slappa och sen sova. MEN IDAG har sena passet medfört två roliga saker, jag börjar med den bästa.
Dagen börjar bli lite seg för jag jobbar ensam och det är mycket till kunder, då kommer en av våra stammisar, en man runt 80, in och är toppenglad! Han är toppenglad för förra veckan så tappade han sin bilnyckel inne hos oss och när jag städade bordet där de suttit så hittade jag den. Då var det för sent för att springa efter dem så vi behöll den i vår upphittat-låda och hoppades att de skulle komma tillbaka. Det gjorde de inte. MEN som denne man sedan berättade för mig så hade han och hans fru "re-traced their steps" och ringt till Muffinskis någon dag senare och tillslut löste sig det hela. Han berättade historien om hur de hade tagit en taxi hem, tunnelbana tillbaka med extranyckeln, bil hem igen (hemma vid halv 1 på natten) och allt han hade stött på på vägen, det var en toppenhistoria. OCH VET NI vad han gjorde sen? Han gav mig en låda med after eight! Mitt favvo-godis! Så himla snällt! Han räddade helt klart min dag och (enligt han själv) så gjorde jag detsamma för honom.

Nr 2: En annan kund intresserar sig för min framtid och vi börjar diskutera universitetsval, jobbmöjligheter och min australiensiska dialekt (Hm?). Han räddade helt klart min kväll. Hade börjat göra det man ABSOLUT inte får göra - snegla på klockan = klockan går om möjligt ännu långsammare och vårt samtal fördrev hela 37 minuter, WOHO!

På vägen hem unnade jag mig subway-kvällsmat, killen i kassan frågade mig om jag var amerikan (vad är det med min dialekt?) och sa (tror jag) att mina ögon såg sweaty ut, haha! Och nu ligger jag i sängen och käkar after eight, mums. Ska snart hoppa isäng för det är jobb imorgon också. Måste nu påminna er om att beställa era biljetter och komma och hälsa på mig för inatt kommer Annas pojkvän och det kommer framkalla en saknadstsunami i mig efter alla så.. ja! Älskar er!




Kommentarer
Postat av: Lena

ilka spännande människor du träffar. Underbar historia.

2011-10-14 @ 22:39:33
Postat av: Elin

Vad kul att du trivs! :) är inte ett dugg avundsjuk... <3

2011-10-15 @ 13:20:16
URL: http://elinssvenssons.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vilken snäll gubbe :)

2011-10-17 @ 18:43:40
URL: http://februariiiiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0